جستجو در سایت

اعضا گرایی و خرد گرایی در طراحی داخلی

986 بازدید
دسته بندی فایل دسته بندی : تحقیق و مقاله- سایر مقالات معماری Word فرمت فایل : Word
اعضا گرایی و خرد گرایی در طراحی داخلی

76 صفحه فایل Word

اعضا گرایی و خرد گرایی در طراحی داخلی
آنچه که امروز، سلیقه و زائقه مردم را تشکیل می دهد خلق و خویی است متشل از احساسات نوستالژیک، فانتزی و رمانیک . نکته جالب اینجاست که تمام این سلایق و ذائقه ها فردی و انحصاری گرایانه است.
«مجله خانه و باغ آمریکایی»
گسترش ناگهانی ساختمان سازی در دوران بعد از جنگ باعث تولید فزاینده کارخانه های نساجی شد و نیز علتی برای رشد و ترقی در دو زمینه آماده سازی و تجهیز علمی این صنعت گردید که در سالهای 1950 تا 1980 این فعالیت ها اوج گرفت.
در دنیای غرب که به تازگی از جراحات جنگ بهبود یافته بود بیشترین انگیزه ای که باعث می شد تا جامعه حرکتی رو به جلو داشته باشد احساس ارزشمند تلقی کردن فردگرایی و انزوا بود که به صورت گسترده ای رسانه ها را نیز تحت تأثیر خود قرار داه بود تبلیغ گران آن را به اوج خود رساندند و طراحان به صورت اغرارگرایانه ای از آن استفاده نمودند و مصرف کنندگان نیز خود را با این روند وفق دادند.
تقریباً برای صد سال حجم تولیدات رو به افزایش بود ولی برای تشخیص محصولات و منسوجات از یکدیگر نیاز شدیدی احساس می شده پر اهمیت نقش طراحان منسوجات در زمینه تشخیص انواع پارچه بیش از پیش محرز شد در دهه 1930 این ضرورت احساس شد. وقتی که در سال 1933 در نمایشگاه صنایع هنری انگلستان نمونه ای از تمام منسوجات به نمایش گذاشته شد به این مطلب رسیدند که مشکلات و نقایصی که در استاندارد تولید وجود دارد و حجم تولیدات، تولیدکنندگان و طراحان را در تنگنا قرار داده است.
لازمه این حجم بدون شک این است که نباید به تولید طرحهای منحصر به فرد و ناشی از خلاقیت فردی بی توجهی کرد به خصوص طرحهایی که بعد از گشتن از تولید آنها هنوز مورد توجه هستند.
صنعت منسوجات و نساجی در مرحله ای بحرانی به سر می برد که معلوم نبود کدامیک از پیشنهادها راهی برای رسیدن به آینده ای روشن و موفقیت آمیز است. شکل بر سر شیوه تولید – ماشینی یا دستی – و یا بر سر شیوه طراحی – سنتی یا مدرن – نبود و گر این گونه مشکلات وجود می داشت تا چه حدی می توانست مشکل ساز باشد. مشکل اصلی رسیدن به میانگین از طراحی و شیوه تولید بود برای رسیدن به راه حل مناسب تعریف و توضیح داده مدرن یا پیشرفته بسیار کارساز بود.
با شروع جنگ جهانی دوم حل و فصل این مشکلات به تعویق افتاد و در دهه 40 اهمیت به تولید طرحهای مناسب به مسئله ای حاشیه ای تبدیل شد. ریموند لئودی طراحی صنعتی آمریکایی بر این باور بود که طرحهای جدید باعث گشایش فروشگاههای جدید می شود ولی به شرطی که تولیدکنندگان باعث بازگشت مشتریان برای خرید دوباره گردند و این پیشنهاد باعث تغییر ذائقه و بوجود آوردن سلیقه ای نو می گردد و خریداران خواهان اساسی جدید می شوند که از نظر استاندارد و تولید با نظارت و مهندسی دقیق تولید شده اند. با در نظر گرفتن این شرایط در شیوه تولید فروش محصولات و عرضه خدمات توسط طراحان و صنعتگران میسر میگردد. و خود باعث ترویج شیوه مدرن و جدید تولید که در سالهای قبل از جنگ رواج یافته بود نمی گردد و خود لئودی شخصاً با این روند موافق نبود. همانطور که او گفت خیلی از نمونه های تولید شده سرد و بی مایه بودند که تحت تأثیر اندیشه انبوه سازی تولید شده بودند و واقعاً مایه سرافکندگی و سرزنش طراحان صنعتی بود شوردی طراحی صنعتی انگلستان در 1944 به این نتیجه رسید که استفاده از طرحهای هدفمند و کارا در زمینه طراحی منسوجات باعث ایجاد انگیزه و بوجود آوردن فکرها و طرحهای تازه می گردد که در دو زمینه تولید سنتی و تولید ماشینی باعث رونق و پیشرفت می شود خواه این طرحها برگرفته از طرحهای سنتی باشد یا برگرفته از فن آوری روز.
در ابتدا نیاز به آگاه کردن مردم در زمینه طراحی های مناسب با اهداف تجاری و اقتصادی هم درست و همسو نبود و همچنین اعتقاد به طراحی آزادانه ...
ایمیل خودتون رو وارد کنید تا پس از پرداخت،علاوه بر لینک دانلود،یک نسخه هم براتون ایمیل بشه
حجم فایل دانلودی : 41.9 کیلو بایت
ایمیل :

اشتراک گذاری

تگ ها

اعضا گرایی و خرد گرایی در طراحی داخلی

مطالب مشابه