جستجو در سایت

مطالعات سینما سینما

1220 بازدید
دسته بندی فایل دسته بندی : رساله معماری- مطالعات معماری Word فرمت فایل : Word
مطالعات سینما سینما

151 صفحه فایل Word به همراه شکل و نمودار

فهرست مطالب
عنوان صفحه
معماری 1
پیوند معماری 17
خصوصیات و وجوه مشترک معماری و سینما 20
روند شکل گیری 24
استانداردها و ضوابط طراحی 25
تعاریف پایه 25
سیستم نمایش نرمال 25
فضا های تشکیل دهنده سینما 26
فواصل دید 27
زوایای دید 28
زوایای تابش 29
صندلی تماشاگران 29
شرایط صندلی های چرخدار برای معلولین 36
راهروی سالن نمایش 38
ورودی ها و خروجی های سالن نمایش 43
مشخصات فیلم 51
سالن انتظار 60
مشخصات عمومی 65
ورودی سینما 65
گیشه بلیط فروشی 67
سرویسهای بهداشتی 69
انبار و اتاق تاسیسات 71
فضاهای ارتباطی 73
توصیه های طراحی 82
هم جواری های مخاطره آمیز یا نامطلوب 83
هم جواری با مجموعه های فرهنگی و هنری 84
احداث سینما در یک «مجتمع» 85
نمای سینما 86
نکات ایمنی 87
اطاقک پروژکتور 89
آرایش صندلی 90
تاسیسات صندلی 90
تاسیسات برق و روشنایی سالن 91
تاسیسات آبی 94
پژواک 97
نوفه 98
دیاگرام مجموعه سینمائی 99
بررسی نمونه های داخلی 100
سینما فرهنگ‌(سیلور سیتی) 100
سینما ایران(مجموع فرهنگی هنری تهران) 102
سینما صحرا(ریولی) 102
مشخصات فیزیکی 103
مجموعه سینمائی منطقه 18 104
ایده های اصلی طراحی 105
پلان های مجموعه 108
همه یادگارهای 100 ساله سینمای ایران 111
گذشته ، چراغ راه آینده 111
گزارشی از فعالیت های موزه سینما 113
در موزه چه می گذرد 114
عکس هائی از نمونه های داخلی 115
اریکه ایرانیان 115
سینما استقلال 117
سینما آزادی 119
سینما قدس 121
بررسی نمونه خارجی 122
سینما (UFA ) 122
UFA اثر کوپ هیمل بلاو 122
نتیجه گیری 127
برنامه فیزیکی طرح 129
فضای اداری 129
تاسیسات 129
انبار 129
فضای فرهنگی 130
فضای نمایش 130
فضای خدماتی 131
تحلیل سایت 132
آنالیز کالبدی میدان ونک 132
ارتباطات و دسترسی ها 133
جا نمائی مناسب در شهر (سرانه) 135
موقعیت طرح 136
خصوصیات کلی جمعیتی 137
بررسی موقعیت شهری طرح 137
اقلیم 144
منابع و ماخذ 146

معماری
معماری هنری اجتناب ناپذیر است.ما غالبا"در زندگی مان چه در خواب و چه در بیداری داخل ساختمانی هستیم.در اطرافمان ساختمانهائی قرار دارد ، یا در فضاهائی حضور داریم که ساختمان ها و عناصر طبیعی آن را تعریف می کنند و یا در طبیعتی هستیم که اثرات انسانی در آن جلوه گر است.همواره می توان از نگاه کردن به تابلو نقاشی یا یک مجسمه یا هر هنر بصری دیگری امتناع کرد.اما معماری به طور مداوم یا ما در تماس است.رفتارهایمان را شکل میدهد و حالات روانیمان را تعیین میکند.معماری علاوه بر اینکه سرپناه یا حفاظی برای ماست به نوعی یک اثر فیزیکی ناشی از فعالیت و تلاش انسانی است.در واقع معماری میراث فرهنگی ما از گذشته است.لوئیس کان ، معمار آمریکائی می گوید ((معماری چیزی است که در طبیعت نمی تواند بسازد)) گر چه میتوان در میان جانداران و پرندگان انواعی را یافت که معماران هوشمند و قابلی باشند، اما آنچه آنها میسازند از یک ویژگی طبیعی و غریزی یعنی برنامه ریزی ژنتیکی سرچشمه می گیرد.در حالیکه انسان، بر خلاف سایر مخلوقات که فقط می سازند وقتی چیزی را می سازد فکر می کند .از این رو ساختن انسان یک عمل آگاهانه ، یک عمل بازتابی و عملی است که سرشار ار تصمیمات متنوع و انتخاب های گوناگون است.

فضا در معماری:
شاید کهن ترین و اصولی ترین تعریف از معماری را یک یونانی معمار به نام مارکوس ویتر وویوس در حدود 25 سال قبل از میلاد ارائه کرده باشد.
بر اساس توصیف ویتر ویوس معماری باید سودمند، مستحکم و زیبا باشد.
عناصر اصلی معماری که ویتر ویوس حدود دو هزاره قبل بر شمرده، تقریبا"بدون تغییر باقی مانده است.
مقصود ویتر ویوس از مفید بودن و فایده گرائی معماری ، آرایش اتاق ها و فضا ها به گونه ای است که مانعی بر سر راه استفاده از آنها وجود نداشته و ساختمان کاملا"بر محیط خود منطبق باشد.
از نظر او استحکام بدین معنی استکه پایه ها محکم بوده و مواد تشکیل دهنده ساختمان به دقت و آگاهانه انتخاب شده باشند.
سر انجام زیبائی در نظر ویترویوس عبارت است از جذابیت نمود اثر و سلیقه به کار رفته در آن و این که عناصر معماری در نسبتی متناسب با یکدیگر ظاهر شوند.
همان طور که گفته شد معماری تنها هنری است که انسان در درون آن زندگی می کند و در واقع هنری است که او را احاطه کرده است.
تقریبا" همه نظریه پردازان معماری در این حقیقت اشتراک نظر دارند که معماری هنر فضاسازی است.
اگر بپذیریم که نقاش و مجسمه ساز با ایجاد تغییراتی در الگوهای صوری و در روابط نسبی بین اشکال به وسیله دستکاری در نور و رنگ بر احساسات ما تاثیر می گذارند.
معمار نیز فضائی را که در آن زندگی می کنیم و در آن حرکت می کنیم شکل می بخشد.
به عبارت دیگر به قول لوید رایت معمار برجسته آمریکائی فضا ذات معماری را تشکیل می دهد.
واقعیت یک اتاق را باید در فضائی که با سقف و دیوارها احاطه شده جستجو کرد نه در خود سقف و دیوارها.
معمار با فضا به طرق مختلف سر و کار دارد.از یک طرف فضای فیزیکی معماری مطرح است.یعنی فضائی که به صورت حجم محصور شده با دیوارها، کف و سقف قابل تصور است.
مقیاس چنین فضائی به دید(( از کتاب معماری و شهرسازی در قرن بیستم)) سادگی قابل محاسبه و اندازه گیری است.

ورود نخستین دستگاه سینما تو گراف به ایران در سال 1279 هجری خورشیدی توسط مظفرالدین شاه سر آ  غازی برای سینمای ایران به حساب می آید.هر چند ساخت اولین سالن سینمای عمومی تا سال 1291 اتفاق نیفتاد.تا سال 1308 هیچ فیلم ایرانی ساخته نشد و اندک سینماهای ت‍‍ا‍سیس شده به نمایش فیلم های غربی که در مواردی زیر نویس فارسی داشتند می پرداختند.
نخستین فیلم بلند سینمائی ایران به نام (( آبی و رابی)) در سال 1308 توسط آوانس اوگانیانس ، با فیلم برداری خان بابا معتضدی ساخته شد.
در سال 1311 خورشیدی اولین فیلم ناطق ایرانی به نام ((دختر لر))توسط عبدالحسین سپنتا در بمبئی ساخته شد.استقبالی که از این فیلم شد مقدمات ساخت چند فیلم ایرانی دیگر را فراهم کرد.تغییر جو سیاسی کشور طی سالهای 1315 تا 1327 و اعمال سانسور شدید و مواجهه با جنگ جهانی دوم فعالیت سینمای نوپای ایران را با رکود مواجه ساخت.هر چند نباید از نظر دور داشت که تا این دوره هنوز سینما در ایران جنبه عمومی نیافته بود و استفاده از معدود سینماهای موجود در تهران و شهرهای بزرگ تقریبا مختص اشراف و اقشار خاصی از جامعه بود.از طرف دیگر در بین سازندگان فیلم نیز خط فکری خاصی وجود نداشت و به جز سپنتا که به دلیل ویژگی های فرهنگی وی عناصر ادبیات کهن ایران در ساخته های وی به چشم می خورد، در بقیه موارد فیلم های ساخته شده عمدتا اقتباسی ناشیانه از فیلم های خارجی بود.
در سالهای بعد از 1322 فعالیتهای فیلمسازی به دلیل تاسیس چند شرکت سینمائی توسط تعدادی سرمایه گذار و همچنین عمومی تر شدن سینما در بین مردم گسترش یافت.اما متاسفانه از آنجائی که در این گسترش توجه به در آمد و سود حاصل از سرمایه گذاری از یک طرف و وضعییت سیاسی جامعه از بعد از کودتای 28 مرداد و تحدید آزادی ها ، یعنی مهمترین عنصر توسعه فرهنگی ، سینمای ایران عمدتا با محصولاتی عوام پسند و بی محتوا مواجه شد و این عناصر جزو سنت رایج فیلم سازی در این دوره گردید.
خوشبختانه در سالهای بعد با فعالیت فیلمسازانی چون ساموئل خاچیکیان ، هوشنگ کاووسی ، فرخ غفاری، ابراهیم گلستان ، سهراب شهید ثالث ، مسعود کیمیائی ، داریوش مهرجوئی، فریدون رهنما و علی حاتمی جریان تازه ای در فیلمسازی ایران آغاز گشت که تا حدودی جدا از سنت رایج عوام پسندانه در ایران اقدام می نمود.
ایمیل خودتون رو وارد کنید تا پس از پرداخت،علاوه بر لینک دانلود،یک نسخه هم براتون ایمیل بشه
حجم فایل دانلودی : 97.9 مگا بایت
ایمیل :

اشتراک گذاری

تگ ها

مطالعات سینما سینما,مطالعات معماری هتل,دانلود رساله معماری, دانلود مطالعات معماری, دانلود مطالعات های معماری, دانلود پایان نامه معماری, رساله آماده کارشناسی معماری, رساله معماری, رساله های معماری, رساله کارشناسی ارشد معماری, طرح 5, طرح نهائی معماری, طرح نهائی کارشناسی معماری, مطالعات آماده معماری, مطالعات جدید معماری, مطالعات معماری, مطالعات های آماده معماری, مطالعات های جدید معماری, مطالعات و رساله معماری, مطالعات کارشناسی ارشد معماری, مطالعات کارشناسی معماری, پایان نامه معماری, پایان نامه های معماری, پایان نامه کارشناسی معماری, کاملترین پکیج مطالعات ، رساله و پایان نامه های معماری

مطالب مشابه